Το αγκάθι της ακρίβειας και οι ενδείξεις για αναστροφή της τάσης – Τι δείχνουν τα στοιχεία για τις τιμές και τις πωλήσεις
15 Ιουνίου, 2024

Το αγκάθι της ακρίβειας και οι ενδείξεις για αναστροφή της τάσης – Τι δείχνουν τα στοιχεία για τις τιμές και τις πωλήσεις

Το ζήτημα των υψηλών τιμών στα τρόφιμα παραμένει το βασικό πρόβλημα της ελληνικής οικονομίας. Ωστόσο, τον περασμένο μήνα σημειώθηκε η πρώτη ενδεικτική μεταβολή που θα μπορούσε να προαναγγέλλει το τέλος της ανοδικής πορείας των τιμών. Αυτό δεν σημαίνει αυτομάτως ότι θα δούμε άμεση πτώση των τιμών, γεγονός που αποτελεί τη μεγάλη επιθυμία των καταναλωτών.

Μάλιστα, οικονομικοί αναλυτές και κορυφαίοι παράγοντες, όπως ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννης Στουρνάρας, προβλέπουν ότι η νίκη κατά του πληθωρισμού θα επιτευχθεί στο τέλος του επόμενου χρόνου.

Αποπληθωρισμός και Οικονομία

Οι κεντρικοί τραπεζίτες θεωρούν ότι είναι απαραίτητο να ολοκληρωθεί η διαμόρφωση των τελικών τιμών στην αγορά. Επιπλέον, επικρατεί η άποψη πως ο αποπληθωρισμός μπορεί να φέρει αντίστοιχα προβλήματα με τον υψηλό πληθωρισμό, και γι’ αυτό το λόγο, θέλουν να αποφύγουν τα δύο ακραία φαινόμενα.

Οι πολίτες, από την άλλη πλευρά, ζητούν άμεσες λύσεις για να δουν πραγματικά αποτελέσματα στη μείωση των τιμών και να ανακτήσουν μέρος του χαμένου εισοδήματός τους.

Σημαντικά Ευρήματα Έρευνών

Έρευνες δείχνουν ότι από τον Απρίλιο και μετά παρατηρούνται δύο σημαντικά στοιχεία: μια οριακή μείωση των τιμών και μια αύξηση των πωλήσεων σε όγκο. Τα ίδια ευρήματα ισχύουν και για τον Μάιο, αυξάνοντας την αισιοδοξία για ενδεχόμενη αλλαγή της τρέχουσας τάσης.

Αύξηση Πωλήσεων σε Αξία και Όγκο

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana για τον Απρίλιο, οι πωλήσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο αυξήθηκαν κατά 1,9% τόσο σε όγκο όσο και σε αξία, ενώ η μέση τιμή μειώθηκε κατά 0,1%. Το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας άγγιξε το 27,1%, με ρυθμό ανάπτυξης 4,5% έναντι των επώνυμων προϊόντων που είχαν ρυθμό 0,9%. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κυριάρχησαν στα τρόφιμα με 27,5%, στα είδη καθαρισμού σπιτιού με 27% και στα καλλυντικά και είδη ατομικής υγιεινής με 21,5%.

Στις κατηγορίες των καταναλωτικών προϊόντων, τα αλκοολούχα ποτά, τα είδη προσωπικής υγιεινής και τα διάφορα είδη σπιτιού παρουσίασαν μείωση πωλήσεων κατά 1,1%, 4,1% και 2,9% αντίστοιχα.

Γεωγραφική Κατανομή Ανάπτυξης Πωλήσεων

Η Κρήτη βρίσκεται στην κορυφή με ρυθμό ανάπτυξης πωλήσεων 4,4%, υπερδιπλάσιο ποσοστό του μέσου όρου. Ακολουθούν η Βόρεια Ελλάδα (εκτός Θεσσαλονίκης) με 2,8%, η Θεσσαλονίκη με 2,3%, η Πελοπόννησος με 1,7%, η Αττική με 1,6% και η Κεντρική Ελλάδα με 0,6%.

Μεταξύ των διαφορετικών τύπων καταστημάτων, τα μικρά καταστήματα έως 400 τ.μ. έχουν τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης με 5,8%. Ακολουθούν τα μεγάλα καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ. με ρυθμό 3,3%, τα καταστήματα 400–1.000 τ.μ. με ρυθμό 1,3% και τα καταστήματα με εμβαδόν 1.000–2.500 τ.μ. με ρυθμό 0,9%.

Prev Post

Μητσοτάκης στο νέο υπουργικό: Συνολικό μήνυμα δυναμικής επανεκκίνησης – Ακρίβεια,…

Next Post

Ωρα κρίσιμων αποφάσεων στο ΠΑΣΟΚ – Την Τετάρτη θα ανακοινώσει…

post-bars

Leave a Comment

Δείτε ακόμη